torsdag 28 januari 2010

Fotokurs 27 januari

Igår kväll var jag på en tvåtimmarskurs som hette Lär dig din kamera som ägde rum på Fotografen (fotobutik, framkallning och studio) i Tranås. Kursledaren/fotografen Erika (fint namn, va? :)) gick igenom de vanligaste inställningarna på en digitalkamera, och gick sedan runt i rummet och visade var och en hur man ställer in vad medan vi ställde frågor. Vi var ungefär tio personer varav fyra av oss hade systemkameror. Informationen var (tyvärr) väldigt grundläggande, så jag tror pensionärerna med sina små kompaktkameror var de som fick ut mest av kvällen (eller om de kanske var ännu mer förvirrade än innan!) medan vi andra kände oss lite otåliga och ville lära oss mer! Jag hade önskat att Erika hade gått in lite mer ingående hur man använder de manuella inställningarna i en systemkamera, men med tanke på att kursen endast var två timmar lång så hade jag nog förväntat mig lite för mycket. Men, jag fick med mig en del bra tips och råd och dessutom sa hon att vi är välkomna in i butiken med våra frågor närsomhelst!

1 kommentar:

  1. Alltid trevligt att gå på kurser! Hoppas snart på nya foton:)
    Kramar

    SvaraRadera